Vývoj nového letounu L-39NG
Díky Ansys Fluent je možné stanovit aerodynamické charakteristiky letounu i jeho jednotlivých částí, a to dříve, než skutečný letoun vůbec vznikne.
Velká část řešených úloh je zaměřena také na určení rozložení tlaku a sil na jednotlivých dílech konstrukce v širokém rozsahu rychlostí a výšek letu, úhlů náběhu a úhlů vybočení. Většina takto získaných údajů slouží jako podklad pro pevnostní výpočty a další odborné analýzy. Přitom se nejedná pouze o vnější plochy letounu – z důvodu zajištění bezpečnosti posádky je nezbytné stanovit velikost vzdušných sil působících také na vnitřní konstrukci letounu například po proražení překrytu pilotní kabiny po kolizi letounu s ptákem.
Využívaný software
Ansys Fluent
Program Ansys Fluent je nástroj pro 2D/3D počítačovou simulaci proudění (CFD). Jeho charakteristickým rysem je jeho…
Jak hodnotí řešení náš klient
V úlohách, u nichž je nutné při výpočtech uvažovat i změnu geometrického modelu, s úspěchem v programu Ansys Fluent využíváme možnosti dynamických sítí.
V mnoha případech je pro nás velmi důležitý také vliv teploty. V tomto směru Ansys Fluent používáme při úlohách jako je návrh odmrazování čelního štítku kabiny či posuzování vlivu konstrukčních změn na rozložení teplot v motorovém prostoru.
Další případové studie
Využí Ansys na RICE ZČU
Nasazení moderních nástrojů od firmy Ansys nejen ve výuce na ZČU v Plzni.
Optimalizace světlometů a zadních svítilen
Ověření a optimalizace nočního designu automobilových světlometů a zadních svítilen.
Vývoj letounu pomocí numerických simulací
Numerické simulace pomáhají zkrátit dobu vývoje a snížit vývojové náklady.
Simulace proudění vzduchotechnickými klapkami
Využití počítačové simulace proudění k ověření koeficientů tlakové ztráty s cílem snížit/eliminovat náklady na měření.